המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2012

ארכיון כתבות 2012

תאריך: 04/04/2012

הודעת המועצה בענין קריסת סוכנות הנסיעות 747

בימים האחרונים פורסם בתקשורת כי חברת הנסיעות 747, הפסיקה את פעילותה וכי בידי צרכנים רבים כרטיסים ושוברים לחופשות בחו"ל, אשר לא ניתן לממשם, למרות שהם שילמו עבורם.


על פי הפרסומים, ספקי תיירות שונים, פונים לצרכנים בדרישה לשלם שוב עבור השירותים שנרכשו, מאחר והחברה לא העבירה את הכספים ששילמו הצרכנים לחברה, לספקי השירותים.

לאור הפרסומים בתקשורת ממליצה המועצה לצרכנות לצרכנים, אשר התקשרו בעסקאות לרכישת שירותי תיירות עם חברת 747, לבדוק מול ספקי השירות, האם הועברו הכספים בגין העסקה והאם החברה מתכוונת לכבד את התחייבותה אם לאו.

במידה והתברר כי החברה לא העבירה את התשלום המלא של העסקה לידי ספק השירות, עומדת בפני צרכנים ששילמו באמצעות כרטיס אשראי, האפשרות לבטל את העסקאות הללו למול חברת 747, ולנסות לעצור את התשלומים מכרטיס האשראי.

 

הביטול צריך להתבצע באמצעות משלוח הודעה בכתב על ביטול העסקה לחברת 747, לכתובת שניתנה לצרכנים בהסכם ההתקשרות לדוגמא דואר אלקטרוני, מספר פקס או כתובת רשומה בדואר רשום עם אישור מסירה.

 

לאחר ביטול העסקה יש לפנות באופן מיידי , לחברות כרטיסי האשראי ולהודיע כי נודע לכם שהחברה הפסיקה לספק את השירותים ולצרף להודעה העתק מהודעת הביטול.

 

על פי החוק, חייבת חברת כרטיסי האשראי להפסיק לחייב את הלקוח בשל אותה עסקה בעת קבלת ההודעה, ככל שהצרכן חייב בתשלומים נוספים בגין העסקה.

 

לגבי תשלומים אשר כבר הועברו לידי החברה על ידי חברת כרטיסי האשראי, אם בידי חברת האשראי אמצעים לגבות מבית העסק כספים שכבר הועברו לחברה, היא צריכה להשיב לצרכנים גם כספים אלה.  

 

להרחבה בנושא: סוגיית "כשל תמורה"